Dessa köpevillkor ”Köpevillkoren” gäller som ett avtal (”Avtal/Avtalet”) mellan Hedda of Change AB, org. nr 559292-8948 i egenskap av leverantör (”Leverantör/Leverantören”), och ditt företag (”Kund/Kunden”). Dessa köpevillkor (”Köpevillkoren”) gäller för tjänster köpta i webbshoppen på www.heddaofchange.se alternativt när Leverantören och Kunden kommit överens om vald tjänst per e-post. Du som företrädare för Kunden godkänner villkoren och ingår Avtalet för Kundens räkning genom att klicka på ”Köp”- knappen i webbshoppens utcheckning, alternativt när val av tjänst skett per e-post, genom att signera Köpevillkoren via digital signeringstjänst.
Det ska understrykas att valda tjänster endast omfattar en av Kunden vald person (”Klient/Klienten”), vilket tydliggörs i Avsnitt 1 nedan.
1. AVTALETS OMFATTNING OCH AVTALSTID
Avtalets omfattning och avtalstiden för Avtalet beror på vilken tjänst Kunden har valt i webbshoppen innan företrädare för Kunden klickat på Köp-knappen, alternativt valt per e-post innan företrädare för Kunden signerat Köpevillkoren via digital signeringstjänst. Avtalstiden och de olika tjänsternas omfattning specificeras under Avsnitt 3 och Avsnitt 4 nedan. Avtalstiden påbörjas vid tecknandet av Avtalet. Gemensamt för samtliga av tjänsternas omfattning är att de endast omfattar en av Kunden utvald person, Klienten. Detta innebär till exempel att det endast är den utvalda Klienten som får tillgång till och får använda det material som omfattas av tjänsten. Efter att Kundens företrädare checkat ut ur webbshoppen, alternativt signerat Köpevillkoren via digital signeringstjänst, skickas en bekräftelse på vald tjänst ut till angiven e-postadress.
2. GARANTIER
Du som företrädare för Kunden garanterar att du är behörig företrädare att ingå avtal med Leverantören för Kundens räkning.
Du som företrädare för Kunden garanterar att Kunden bedriver en näringsverksamhet och att Avtalet därför är ett avtal mellan två näringsidkare.
Du som företrädare för Kunden garanterar att Kundens verksamhet är momsregistrerad.
Leverantören kan inte garantera att Kunden eller Klienten kommer att nå specifika resultat utifrån de tjänster som Leverantören erbjuder enligt Avsnitt 3. Detta då specifika resultat till syvende och sist handlar om hur Kunden/Klienten implementerar de lärdomar som Klienten tillskansat sig genom tjänsterna.
3. TJÄNSTER
I detta avsnitt beskrivs de tjänster som levereras av Leverantören i korthet.
3.1 MEDLEMSKAP I AIM HIGH OCH TILLGÅNG TILL PLATTFORM
Medlemskapet i Aim High erbjuds som en automatisk förnyande prenumeration som betalas månadsvis i förskott. Specifika villkor för tjänsten regleras enligt Avsnitt 4.
Via Leverantörens plattformar får Klienten tillgång till:
– Reflektionsfrågor inför varje Live: Förbered dig mentalt och reflektera över vad som behövs för att ta nästa steg i ditt ledarskap
–Live-session varje månad: Delta i månatliga live-träffar där vi djupt går in på konkreta verktyg och metoder för att stärka ditt ledarskap
– Handlingskraftiga uppgifter efter varje Live: Få konkreta uppgifter som du kan tillämpa i ditt dagliga arbete för att driva förändring direkt
– Community (kommer snart!): Ett nätverk av ledare på samma resa som du – för utbyte, inspiration och stöd
4. SPECIFIKA VILLKOR FÖR MEDLEMSKAPET AIM HIGH
I detta avsnitt beskrivs villkoren för prenumerationsplaner, inklusive avtalets ingående, betalningsansvar, automatisk förnyelse och rättigheter för uppsägning. Här behandlas även situationer vid utebliven betalning och Leverantörens rätt att avsluta prenumerationen.
4.1 ÖVERSIKT AV PRENUMERATIONSPLANER
Tjänsten erbjuder en månatlig prenumerationsplan som gäller för endast en av Kunden utvald Klient.
4.2 AVTAL MELLAN NÄRINGSIDKARE
Dessa villkor gäller för avtal mellan två näringsidkare. Eftersom avtalet är mellan näringsidkare, gäller ingen ångerrätt.
4.3 AVTALETS INGÅENDE OCH BETALNINGSANSVAR
Avtalet mellan Kunden och Leverantören ingås och betalningsansvar uppstår så snart Kunden klickar på ”Köp”-knappen i webbshoppens utcheckning eller signerar Köpevillkoren via digital signeringstjänst. Kunden får tillgång till tjänsten omedelbart efter att avtalet ingåtts och prenumerationen gäller endast för den av Kunden utvalda Klienten.
4.4 FÖRNYELSEDATUM
Förnyelsedatumet för nästkommande betalningsperiod (månadsvis) fastställs vid avtalets ingående. Kunden kan enkelt se sitt förnyelsedatum under ”Mitt konto” inne i plattformen.
4.5 AUTOMATISK FÖRNYELSE OCH BETALNING
Alla prenumerationer förnyas automatiskt vid slutet av varje betalningsperiod (månadsvis) enligt det fastställda förnyelsedatumet, och betalningen sker i förskott för den kommande perioden.
4.6 BETALNINGSSKYLDIGHET OCH UTEBLIVEN BETALNING
Om betalning inte genomförs på förnyelsedatumet, kvarstår Kundens betalningsskyldighet för den innevarande betalningsperioden (månaden) tills full betalning mottagits. Vid utebliven betalning kan tjänsten komma att avslutas, men tjänsten återaktiveras i sådana fall om betalning sker inom rimlig tid innan nästa förnyelsedatum och Kunden har då rätt till tillgång till tjänsten för den period som betalningen avser.
4.7 UPPSÄGNING AV PRENUMERATION
Kunden kan när som helst säga upp prenumerationen under ”Mitt konto” inne i plattformen. Uppsägningen träder i kraft från och med nästa förnyelsedatum och Kunden kommer inte debiteras för nästa betalningsperiod. Kunden har fortsatt tillgång till tjänsten tills den betalda perioden (månaden eller året) löper ut. Ingen återbetalning sker för redan betalda perioder.
4.8 LEVERANTÖRENS RÄTT ATT SÄGA UPP PRENUMERATIONEN
Leverantören förbehåller sig rätten att säga upp prenumerationen till nästkommande betalningsperiod utan att ange någon anledning. Leverantören kan också säga upp prenumerationen med omedelbar verkan vid väsentligt avtalsbrott enligt Avsnitt 6.
5. ANSVAR OCH FEL I UTFÖRANDE AV TJÄNST
Som angivits under Avsnitt 2 om garantier så kan Leverantören aldrig garantera att Kunden eller Klienten får specifikt önskat resultat av avtalade tjänster. Ej uppnådda resultat i Kundens verksamhet eller i Klientens personliga utveckling kan därför aldrig ses som fel i utförande av tjänst. Av detta följer att Kunden aldrig kan göra anspråk på påföljder p.g.a. fel i tjänst med hänvisning till uteblivet resultat.
Leverantören är aldrig ansvarig för eventuell skada, av vad slag det än må vara, som Kunden eller Klienten lider efter beslut i sin verksamhet oavsett om det kan hänföras till Leverantörens tjänster eller ej.
6. HÄVNING AV AVTALET VID VÄSENTLIGT AVTALSBROTT
Leverantören har rätt att häva Avtalet oavsett vald tjänst till omedelbart upphörande vid väsentligt avtalsbrott. Ingen återbetalning av erlagd betalning sker vid hävning, och om Kunden har valt avbetalningsplan, är Kunden fortfarande skyldig att betala hela det avtalade priset.
Väsentligt avtalsbrott föreligger alltid om:
– Klient i sessioner, chattjänst, i community, annan kommunikation eller under event uppträder hotfullt eller annars oprofessionellt.
– Kunden eller Klienten bryter mot Avsnitt 8 och använder Leverantörens material på ett icke tillåtet eller obehörigt sätt, eller vid misstanke om sådan användning.
– Kunden inte betalar enligt prenumerations- eller avbetalningsplan.
7. BETALNING OCH PRISER
I detta avsnitt behandlas de villkor som gäller för prissättning, betalningsalternativ och betalningsskyldighet i samband med de tjänster som tillhandahålls. Här beskrivs även regler för betalning via olika metoder samt villkor för avbetalningsplaner och prenumerationer.
7.1 PRISSÄTTNING OCH BETALNINGSALTERNATIV
Priser för vald tjänst och olika prisalternativ presenteras tydligt i webbshoppen som, alternativt i e-postmeddelande från Leverantören till Kunden. Kunden kan vid avtal som träffas via webbshoppen, beroende på tjänstens art, vid avtalets ingående välja att betala hela beloppet som ett engångsbelopp, som en avbetalningsplan eller en prenumeration.
7.2 BETALNINGSSKYLDIGHET
Kunden blir betalningsskyldig för totalsumma på den valda tjänsten och valt Prisalternativ så snart företrädare för Kunden klickat på Köp-knappen, alternativt signerat Köpevillkoren via digital signeringstjänst. Betalningsskyldighet för totalsumman för vald tjänst och betalningsalternativ uppstår oavsett om det gäller ett engångsbelopp, en avbetalningsplan, eller en prenumeration.
7.3 BETALNINGSMETODER
Engångsbetalningar, avbetalningsplaner och prenumerationer i webbshoppen hanteras via betaltjänsten Stripe. Leverantören och Kunden kan även när avtal träffas genom signering av Köpevillkoren via digital signeringstjänst, komma överens om att betalning ska ske genom att Leverantören skickar ut faktura. Fakturor skickas då ut med 10 dagars betaltid, d.v.s. avtalat förfallodatum är då 10 dagar efter fakturadatum. Utöver dessa Köpevillkor kan Stripes betalvillkor komma att gälla. Leverantören är aldrig ansvarig för skada som Kunden åsamkats genom Stripes försummelse.
7.4 BETALNINGSVILLKOR FÖR AVBETALNINGSPLANER OCH PRENUMERATIONER
Om Kunden valt avbetalningsplan eller prenumeration som prisalternativ, förfaller betalning för avbetalningsplanen på samma datum varje månad som Kundens initiala betalning, och för prenumerationer på prenumerationens förnyelsedatum. Om betalning inte sker har Leverantören rätt att avsluta avbetalningsplanen eller prenumerationen och i stället fakturera Kunden för den återstående delen av totalsumman direkt.
7.5 DRÖJSMÅLSRÄNTA VID UTEBLIVEN BETALNING
Om Kunden vid avbetalningsplan, prenumeration eller betalning via faktura inte betalat på avtalat förfallodatum, har leverantören rätt att ta ut en dröjsmålsränta från förfallodatumet tills dess att fordringen är betald, motsvarande den vid varje tid gällande referensräntan med ett tillägg av 8 % (i enlighet med 6 § Räntelag (1975:635). Om faktura på återstående totalsumma ställs ut, har Leverantören rätt att ta ut dröjsmålsränta för totalsumman från det datum då saknad betalning hade förfallodatum.
8. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER OCH LICENS
Leverantören äger samtliga immateriella rättigheter till det material som Klienten får tillgång till via Leverantörens erbjudna tjänster. Detta innefattar, men är inte begränsat till, att Leverantören äger upphovsrätten till utbildningsmaterial, modeller och mallar som Klienten får tillgång till. Leverantören upplåter en icke-exklusiv och ej överlåtbar licens till Klienten, som ger Klienten rätt att använda och lagra material från Leverantörens erbjudna tjänster i syfte att använda för sin egen utveckling. För att tydliggöra omfattar licensen ovan endast den namngivna Klienten som Avtalet omfattar. Denna licens omfattar inte på något sätt en rätt för Klienten eller Kunden att kopiera och sprida materialet vare sig inom eller utanför Kundens egen organisation. Inte heller omfattar denna licens på något sätt en rättighet för Kunden eller Klienten att själv använda sig av materialet när Kunden eller Klienten själv bedriver en ledarutvecklingsverksamhet, utbildningsverksamhet eller liknande.
9. RÄTT ATT FÅ ANVÄNDA OMDÖMEN
Leverantören har rätt att använda Kundens och Klientens lämnade omdömen, genom att publicera det på Leverantörens webbplats och i dess sociala medier. Dessa omdömen är dock anonymiserade om Kunden och/eller Klienten inte givit sitt uttryckliga medgivande till att publicera omdömet med namn/företagsnamn.
10. TVIST OCH LAGVAL
Detta Avtal ska tolkas och tillämpas enligt svensk rätt. Eventuella tvister som uppstår med anledning av Avtalet ska avgöras i allmän domstol.